Rejestracja

 

Wzór Skargi/Pochwały

Posted by: GRIGOR - 03-02-2025, 12:34 PM - Forum: Skargi i pochwały

Przykładowy wzór na skargę lub pochwałę.

Wzór:

Quote:Nick osoby składającej skargę/pochwałę:
Nick osoby na którą jest składana skarga:
Wyjaśnienie sprawy:
Dowód SS lub film:

Przydatne linki:
Regulamin składania Skarg/Pochwal.

- No Replies

 

Wzór Skargi/Pochwały

Posted by: GRIGOR - 03-02-2025, 12:34 PM - Forum: Skargi i pochwały

Przykładowy wzór na skargę lub pochwałę.

Wzór:

Quote:Nick osoby składającej skargę/pochwałę:
Nick osoby na którą jest składana skarga:
Wyjaśnienie sprawy:
Dowód SS lub film:

Przydatne linki:
Regulamin składania Skarg/Pochwal.

- No Replies

 

Wzór na Support'a

Posted by: GRIGOR - 03-02-2025, 12:33 PM - Forum: Centrum Administracji

Wymagania:

  • Sprawny mikrofon
  • Minimum 18 lat.
  • Minimalnie 20 dni temu zarejestrowane konto na serwerze.
  • Przegrane minimalnie 60 godzin na serwerze.
  • Wymagane 15 zatwierdzonej zawartości na Forum (odpowiedzi, komentarze, itp.).

Zastrzeżenia:
  • Wymagane jest dodanie odpowiednich tagów, tj. PODANIE.
  • Format tematu to „Twój_Nick”. Niezastosowanie się – podanie może zostać odrzucone.
  • Po odrzuceniu podania przez Zarząd Serwera, nie można napisać kolejnego przez 10 dni.
  • Podania napisane poprawnie i estetycznie, robią lepsze wrażenie na Administracji.
  • ⚠ Za posty pod podaniem nie wnoszące nic do tematu, tj. pusta odpowiedź "Na nie", są upomnienia w postaci procentów na Forum. ⚠
  • W wypadku nieobecności kandydata na forum (domyślnie 7 dni) podanie zostanie odrzucone z racji na brak zainteresowania ze strony piszącego.


Wzór na podania:

Quote:Imię:
Wiek:
Staż w Role Play:
Dlaczego ty:
Ile czasu jesteś wstanie poświęcić na pełnienie owej funkcji:
Czas spędzony na serwerze:

- No Replies

 

Wzór na Support'a

Posted by: GRIGOR - 03-02-2025, 12:33 PM - Forum: Centrum Administracji

Wymagania:

  • Sprawny mikrofon
  • Minimum 18 lat.
  • Minimalnie 20 dni temu zarejestrowane konto na serwerze.
  • Przegrane minimalnie 60 godzin na serwerze.
  • Wymagane 15 zatwierdzonej zawartości na Forum (odpowiedzi, komentarze, itp.).

Zastrzeżenia:
  • Wymagane jest dodanie odpowiednich tagów, tj. PODANIE.
  • Format tematu to „Twój_Nick”. Niezastosowanie się – podanie może zostać odrzucone.
  • Po odrzuceniu podania przez Zarząd Serwera, nie można napisać kolejnego przez 10 dni.
  • Podania napisane poprawnie i estetycznie, robią lepsze wrażenie na Administracji.
  • ⚠ Za posty pod podaniem nie wnoszące nic do tematu, tj. pusta odpowiedź "Na nie", są upomnienia w postaci procentów na Forum. ⚠
  • W wypadku nieobecności kandydata na forum (domyślnie 7 dni) podanie zostanie odrzucone z racji na brak zainteresowania ze strony piszącego.


Wzór na podania:

Quote:Imię:
Wiek:
Staż w Role Play:
Dlaczego ty:
Ile czasu jesteś wstanie poświęcić na pełnienie owej funkcji:
Czas spędzony na serwerze:

- No Replies

 

Wzór na organizację.

Posted by: GRIGOR - 03-02-2025, 12:30 PM - Forum: Organizacje Przestępcze

Zapoznaj się zanim napiszesz:

  • Przedstawiciel organizacji musi złożyć podanie w dziale rekrutacji.
  • Temat wątku powinien wyglądać następująco: [Prefiks] Nazwa Gangu
  • Minimum 100 godzin spędzonych na serwerze.
  • Ekipa startowa gangu musi składać się z przynajmniej czterech osób (nie licząc sztabu).
  • Organizacja może mieć maksymalnie dwóch liderów i przynajmniej jednego zastępcę.
  • W podaniu należy umieścić logotypy o wielkościach 128px na 128px.
  • Wybrany przez gang kolor, nie może być używany przez inną organizację.
  • Spełnianie wszystkich warunków nie gwarantuje przyjęcia gangu.
  • Historia organizacji powinna się składać minimum z 15 zdań.
  • Nazwa organizacji nie może zawierać obraźliwych lub kontrowersyjnego znaczenia.
  • Zapoznaj się z Regulaminem zanim cokolwiek napiszesz.

Wzór:

Quote:Logo organizacji:
Nazwa organizacji:
Imiona członków organizacji:
Historia organizacji:

- No Replies

 

Wzór na organizację.

Posted by: GRIGOR - 03-02-2025, 12:30 PM - Forum: Organizacje Przestępcze

Zapoznaj się zanim napiszesz:

  • Przedstawiciel organizacji musi złożyć podanie w dziale rekrutacji.
  • Temat wątku powinien wyglądać następująco: [Prefiks] Nazwa Gangu
  • Minimum 100 godzin spędzonych na serwerze.
  • Ekipa startowa gangu musi składać się z przynajmniej czterech osób (nie licząc sztabu).
  • Organizacja może mieć maksymalnie dwóch liderów i przynajmniej jednego zastępcę.
  • W podaniu należy umieścić logotypy o wielkościach 128px na 128px.
  • Wybrany przez gang kolor, nie może być używany przez inną organizację.
  • Spełnianie wszystkich warunków nie gwarantuje przyjęcia gangu.
  • Historia organizacji powinna się składać minimum z 15 zdań.
  • Nazwa organizacji nie może zawierać obraźliwych lub kontrowersyjnego znaczenia.
  • Zapoznaj się z Regulaminem zanim cokolwiek napiszesz.

Wzór:

Quote:Logo organizacji:
Nazwa organizacji:
Imiona członków organizacji:
Historia organizacji:

- No Replies

 

Wzór Apelacji od kar

Posted by: GRIGOR - 03-02-2025, 12:29 PM - Forum: Odwołania do Rady Administracyjnej

Zastrzeżęnia:

  • W przypadku braku wyjaśnień ze strony admina do 24H ban zostaje zdejmowany, a admin ponosi konsekwencje.
  • Odwołanie może pisać tylko osoba zbanowana, nie osoby trzecie.
  • Temat należy napisać ze wzorem widniejącym niżej. Tematy napisane bez wzoru mogą zostać przeniesione do kosza.
  • Niestosowanie się do regulaminu może być karane ostrzeżeniem lub usunięciem tematu!
  • Odwołanie można napisać maksymalnie do 48H od otrzymania bana. Odwołanie napisane w późniejszym terminie będzie automatycznie odrzucane. Wyjątek stanowi, gdy osoba zbanowana usprawiedliwi swoją zwłokę.


Wzór Podania:

Code:
Nick osoby składającej apelację:
Nick osoby która nałożyła karę:
Wyjaśnienia sprawy:
Dowody dotyczące sprawy (screen, wideo):

Przydatne Linki:
 - Hosting upload zdjęć/wideo

- No Replies

 

Wzór Apelacji od kar

Posted by: GRIGOR - 03-02-2025, 12:29 PM - Forum: Odwołania do Rady Administracyjnej

Zastrzeżęnia:

  • W przypadku braku wyjaśnień ze strony admina do 24H ban zostaje zdejmowany, a admin ponosi konsekwencje.
  • Odwołanie może pisać tylko osoba zbanowana, nie osoby trzecie.
  • Temat należy napisać ze wzorem widniejącym niżej. Tematy napisane bez wzoru mogą zostać przeniesione do kosza.
  • Niestosowanie się do regulaminu może być karane ostrzeżeniem lub usunięciem tematu!
  • Odwołanie można napisać maksymalnie do 48H od otrzymania bana. Odwołanie napisane w późniejszym terminie będzie automatycznie odrzucane. Wyjątek stanowi, gdy osoba zbanowana usprawiedliwi swoją zwłokę.


Wzór Podania:

Code:
Nick osoby składającej apelację:
Nick osoby która nałożyła karę:
Wyjaśnienia sprawy:
Dowody dotyczące sprawy (screen, wideo):

Przydatne Linki:
 - Hosting upload zdjęć/wideo

- No Replies

 

Regulamin Serwera

Posted by: GRIGOR - 03-02-2025, 12:27 PM - Forum: Regulaminy

Regulamin Evolution-rp

§1 Postanowienia ogólne 

1. Niniejszy regulamin określa zasady i warunki korzystania z serwera Evolution-rp. 
2. Użytkownik w momencie przesłania aplikacji na WhieListę, akceptuje niniejszy regulamin w całości oraz oświadcza, że zapoznał się z jego treścią. 
3. Nieznajomość Regulaminu przez Użytkownika nie zwalnia go z obowiązku jego przestrzegania. 
4. Zespół administracyjny sprawuje pieczę nad przestrzeganiem Regulaminu przez użytkowników i ma prawo karać osoby, które przyczyniły się do działania na szkodę serwera bądź graczy. 
5. Administracja ma prawo do modyfikowania lub zmieniania punktów regulaminu przy jednoczesnym opublikowaniu zmian na przeznaczonym do tego celu kanale discord. 
6. Administracja ma prawo do łamania postanowień Regulaminu, aby móc należycie pełnić swoją funkcję i wykonywać swoje obowiązki. 
7. Gracz zobowiązany jest do zapoznania się z netykietą i przestrzegania jej. 
8. Aplikację na WhiteListę może składać użytkownik, który ukończył 15 rok życia. 
9. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.02.2022 roku. 

§2 Podstawowe pojęcia 

1. IC (In Character) - Świat gry, kreowany przez naszą postać. 
2. OOC (Out Of Character) - Świat niezwiązany z naszą postacią, świat spoza gry. 
3. MG (MetaGaming) - Jest to wykorzystywanie informacji OOC w IC. 
4. PG (PowerGaming) - Wymuszanie akcji na innym graczu nie dając mu możliwości reakcji.
5. RK (Revenge Kill) - Zabijanie z zemsty. Zabijanie innej osoby tylko dlatego, że wcześniej ona zabiła Ciebie. 
6. RDM (Random Deathmatch) -zabijanie innych graczy bez żadnego powodu bądź inicjacji. 
7. VDM (Vehicle Deathmatch) - zabijanie innych graczy przy użyciu pojazdu (łódź, samochód, itp.) bez żadnego powodu bądź inicjacji. 
8. CK (Character Kill) - Permanentne uśmiercenie postaci. 
9. BL (Battlelog) - Wyjście z serwera podczas trwającej inicjacji (akcji RP). 
10. CB (Cop Baiting) - kategorycznie zabronione są sytuacje, w której z braku inwencji twórczej prowokujemy LSPD do podejmowania akcji w stosunku do naszej osoby (przejeżdżanie obok radiowozu z przekroczeniem prędkości, trąbieniem, strzelanie i uciekanie). 
11. Stream Sniping - Oglądanie transmisji osoby, która gra na naszym serwerze w tym samym momencie. 
12. FailRP - Błędne odegranie akcji RP, a także wyjście z roli. 
13. Nieposzanowanie życia - Narażenie swojej postaci na utratę zdrowia lub życia, bądź doprowadzenie do jej śmierci. 

§3 Zasady ogólne 

1. Zakazuje się korzystania z jakichkolwiek modyfikacji zmieniających rozgrywkę lub dających przewagę. 
2. Zakazuje się wykorzystywania błędów znalezionych w trakcie rozgrywki (bugowanie, exploity). 
2.1. Wszystkie znalezione podczas rozgrywki błędy muszą zostać niezwłocznie zgłoszone do Administracji. 
3. Zakazuje się opuszczania serwera podczas rozgrywanej akcji RP (battlelog). 
4. Jeśli podczas wykonywanej akcji RolePlay zostaniesz wyrzucony z serwera, zobowiązany jesteś do poinformowania o zaistniałej sytuacji na odpowiednim kanale discord (logout-crash). 
4.1. Jeśli zostałeś wyrzucony z serwera lub nastąpił restart podczas odgrywania akcji, po powrocie na serwer musisz odnaleźć osobę z którą miałeś interakcję i kontynuować ją. 
5. Transakcje poza serwerem między graczami są zakazane, a administracja serwera nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne straty materialne wynikające z w/w działań. 
6. Odgrywanie gwałtów, napaści na tle seksualnym jest dozwolone tylko i wyłącznie w przypadku obustronnej zgody. 
7. Zabronione jest propagowanie nazizmu, faszyzmu, komunizmu oraz narzucania innym swoich poglądów religijnych oraz politycznych. 

§4 Zasady IC Copyright © 2022 by GRIGOR for Evolution-rp. Wszelkie prawa zastrzeżone.

1. Zakazuje się używania wulgaryzmów na czacie IC (/tweet) oraz Lokal OOC (/OOC). 
2. Zakazuje się wzywania adminów (bogów) na czacie. Służy do tego komenda /admin. 
3. Zakazuje się wykorzystywania czatu głosowego do spraw OOC. Czat głosowy służy jedynie do IC. 
4. Jesteś zobowiązany nigdy nie wychodzić ze swojej postaci i nie zmieniać jej charakteru. Nawet w przypadku kiedy inny gracz zrobi coś niezgodnego z regulaminem z udziałem twojej postaci daj mu dokończyć akcję, a po zakończonej akcji wezwij admina. 
5. Strefa “zielona” jest bezpiecznym miejscem, w którym zabrania się prowadzenia agresywnych inicjacji, jednak jeżeli akcja rozpocznie się poza strefą i kontynuowana, zostanie przeniesiona do tzw. “strefy zielonej” to pojęcie przestaje obowiązywać. Za “strefę zieloną” uznajemy szpital. 
6. Każda inicjacja musi zostać rozpoczęta słownie lub w przypadku odgrywania “niemowy” pisemnie. 
7. Osobę zamaskowaną można rozpoznać po głosie tylko i wyłącznie, gdy nie próbuje go w jakimkolwiek stopniu modulować. 
8. W akcjach może uczestniczyć max. 8 osób, zakładnik nie jest brany pod uwagę, pełni on rolę obserwatora. 
9. Porwanie powinno być poparte powodem IC, w przypadku funkcjonariuszy publicznych. Powód musi być związany ze stylem prowadzenia postaci (np: gangster, skorumpowany policjant). 
10. Zasady obowiązujące w poszczególnych frakcjach określają wewnętrzne regulaminy. 

§5 Postacie 

1. Przekazywanie majątku między postaciami jednego gracza jest zabronione. 
1.1. Przekazanie majątku (pieniądze, sprzedaż samochodu) z myślą o uśmierceniu postaci i zakończeniu gry jest zabronione. Odpowiedzialnością za czyn obarczona jest osoba przyjmująca owe mienie, a także przekazujący. 
1.2. Łączenie informacji otrzymanej na 1 postaci na 2 jest zabronione. 
2. Odgrywanie psychicznie chorej postaci w celu uniknięcia konsekwencji lub jako wymówka swoich akcji jest zabroniona. Jedynym wyjątkiem jest stwierdzenie (IC) przez medyka, niepoczytalności umysłowej (musi zgadzać się z charakterem prowadzonej postaci). 
3. Jeśli gracz posiada przedmiot w ekwipunku to oznacza, że posiada go również fizycznie. Usprawiedliwienie, że przedmiot został wcześniej odłożony w innym miejscu i postać nie ma go przy sobie nie będą rozpatrywane. 
4. Zakazuje się używania niewidzialnych ubrań znajdujących się w kreatorach postaci i sklepach z odzieżą. Copyright © 2022 by B4NDZ1OR for YOU-RP. Wszelkie prawa zastrzeżone. 
5. Nazwisko twojej postaci nie może należeć do sławnej osoby z rzeczywistości, do osoby medialnej lub sławnej fikcyjnej postaci. Imię i nazwisko nie może kojarzyć się wulgarnie. 

§6 Przestępstwa 

1. Zlecenia zabójstw muszą być sprecyzowane InGame (Imię, Nazwisko oraz dokładny wygląd) oraz mieć podstawy fabularne. 
2. Zakazuje się wykorzystywania pojazdów z pracy legalnej w akcjach nielegalnych (chyba, że zostały naturalnie ukradzione innemu graczowi). 
3. Napady na bank mogą być organizowane przez maximum 6 osób. (nie wliczając zakładników) 

§7 Zasady nowego życia 

1. Gdy w stanie BW (Brutally Wounded - brutalnie ranny) spowodowanej ingerencją gracza odrodzisz się w szpitalu, Twoja postać nie pamięta co wydarzyło się przed incydentem oraz kto brał w nim udział. 
2. Obowiązkiem jest odgrywanie ran postaci, które są adekwatne do obrażeń poniesionych przez Twoją postać. Skrypt pokazuje odniesione rany. 
3. Jeżeli Twoja postać zemdlała BW i korzystasz z pomocy EMS, jesteś zobowiązany do wykonywania poleceń ratownika. 
3.1. Przykład: Jeżeli lekarz uzna, że musisz udać się do szpitala, zobowiązany jesteś słuchać się jego zaleceń. 
3.2. Jeżeli nie wykonasz jego rozkazu kwalifikuje się jako FailRP. 
4. O zabiciu postaci (CK) może zadecydować jedynie jej właściciel oraz administracja. Decyzja gracza musi zostać poparta rozmową z administracją oraz wcześniejszym napisaniem wniosku na odpowiednim kanale discord (ck). 

§8 Rodzaje Kar 

1. Ban czasowy: 6h, 12h, 24h, 48h, 3 dni, 7 dni, 14 dni, 30 dni, 
2. Usunięcie z WhiteListy, 
3. Ban permamentny z możliwością odwołania, 
4. Ban permamentny bez możliwości odwołania. MG, PG, RK, RDM, VDM, BL, CB, Stream Sniping, Nieposzanowanie życia oraz FailRP będzie karane.

- No Replies

 

Regulamin organizacji publicznych

Posted by: GRIGOR - 03-02-2025, 12:24 PM - Forum: Służby Państwowe

Regulamin organizacji publicznych

 - Każdy nowy punkt dodany do regulaminu musi zostać odnotowany.
 - Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z przestrzegania jego.
 - Nadużywanie uprawnień w celu osiągnięcia prywatnych korzyści skutkuje wpisaniem na czarną listę i banem.
 - Zgodę na prowadzenie postaci skorumpowanej może wyrazić lider w porozumieniu z opiekunem organizacji publicznych, natomiast gra na własną rękę jest kategorycznie zabroniona.
- Warunkiem uzyskania zgody na postać skorumpowaną jest napisanie aplikacji.

Zabronione jest postaciom skorumpowanym zlecać morderstwa na funkcjonariuszy:

 - Postać skorumpowana nie może pociągać za sobą do odpowiedzialności innych członków spod panelu,
 - Postać skorumpowaną należy prowadzić rozsądnie, uwzględniając warunki otoczenia (publikacja miasto duchów).

Za grę skorumpowanego funkcjonariusza uważa się:

Przyjmowanie nielegalnych korzyści materialnych w jakiejkolwiek formie, tj. łapówek, "podatku ulicznego" etc,
Świadome zaniedbywanie obowiązku egzekwowania prawa względem osób go łamiących w znaczącym stopniu, np. ignorowanie bezpośrednich aktów kryminalnych o dużej wadze tak jak powodowanie uszczerbku na zdrowiu, napady rabunkowe i inne zachowania prowadzące do znacznej straty ofiary,
Nielegalne wypuszczanie osób z aresztu, odpuszczanie postępowania bądź uciszanie spraw w zamian za korzyści materialne lub niematerialne
(punkt nie tyczy się sytuacji gry dowództwo wyraziło zgodę),
Bezpośrednie łamanie kodeksu karnego w dużym stopniu, szczególnie poza służbą lub podczas jej pełnienia jako funkcjonariusz nie mundurowy.

Punkt ten aplikuje się tylko i wyłącznie wtedy, gdy:

 - Pogwałcenie prawa jest znaczące bądź wyraźnie konfliktuje z naturą gry w służbach porządkowych,
 - Pogwałcenie prawa nie jet znaczące, lecz poziom akcji albo wzbudza wątpliwości co do inicjatora, albo w dużym stopniu przyczynia się do szkody ofiary.

Wszelkiego rodzaju tortury, próbowanie wyciągania informacji za pomocą przemocy fizycznej, która wykracza poza akceptowalne granice. Oznacza to, że szarpnięcia,
niewielkie uderzenia czy innego rodzaju akty agresji, które nie pozostawiają poważnych obrażeń u podejrzanego lub nie składają się ze specjalnych aranżacji
(np. tworzenie urządzeń tortur, wykorzystywanie przedmiotów środowiska w tym celu), wykonane z rozsądkiem, są akceptowalne i pozostawione
do ewentualnej interwencji biura spraw wewnętrznych danej frakcji.

 - Wprowadzanie oflagowanych przedmiotów w obieg jest zabronione.
 - Niezwłocznie po opuszczeniu organizacji publicznej należy zwrócić liderowi wszystkie przedmioty posiadające flagę frakcyjną.
 - Podszywanie się postaci pod członka organizacji publicznej jest zabronione.
 - Kategorycznie zabrania się wynoszenia informacji z:

        1. Frakcyjnych dokumentów,
        2. Discorda
        3. Czatu grupowego,
        4. Innych źródeł powiązanych bezpośrednio z frakcją, w której znajduje się gracz.

Zabrania się tworzenia awantur między organizacjami publicznymi - takie zachowania karane będą czarną listą organizacji publicznych.

 - Nadużywanie oflagowanych broni i pojazdów frakcyjnych jest zabronione.
 - Zabrania się gry w organizacjach przestępczych na postaciach pobocznych bez zgody lidera frakcji i opiekuna organizacji publicznych.
 - Zabrania się gry postaci we frakcji porządkowej i biznesie (tylko za zgodą lidera, a stanowisko nie może być inne niż właściciel).
 - Gracz zobowiązany jest do przemyślanego kreowania własnej postaci, dotyczy to również spójności tematycznej grup, do których dołącza.

Postacie kreowane w sposób niedbały, pozbawione cech osobowości, celów i priorytetów będą blokowane.

 - Zabrania się nijaczenia postaci, takie zachowania będą karane czarną listą organizacji publicznych.
 - Zabrania się częstej zmiany frakcji (nawet na różnych postaciach).
 - Zabrania się umieszczania materiałów (filmików, zrzutów ekranu, chatlogów), które mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek frakcji.
 - Będąc członkiem frakcji, zabrania się dorabiania wirtualnych dolarów w pracy dorywczej (takie zachowania podchodzić będą pod nijaczenia postaci i będą skutkowały blokadą postaci).
 - Zabrania się wypowiadania w imieniu frakcji na publicznym forum oraz innych konferencjach. Prawo do tego ma tylko i wyłącznie zarząd oraz osoby jawnie wyznaczone przez lidera frakcji.
 - Zabrania się jawnego propagowania nienawiści w stosunku do innych organizacji publicznych i przestępczych.
 - Złośliwe usuwanie utworzonej przez siebie zawartości lub nadużywanie uprawnień związane z opuszczeniem frakcji jest surowo zabronione.

WSZYSTKO ODNOŚNIE POSTACI SKORUMPOWANYCH

Niemalże od zawsze postacie skorumpowane przewijały się przez organizacje publiczne, tak jak wiele razy pojawiały się przy tym problemy.
Głównie dotyczyły nieprzemyślanej gry i zbyt pochopnych decyzji w niektórych sytuacjach, które swoje miejsce zakończyły w temacie z czarną listą.
Mimo ingerowania, skutków praktycznie nie było żadnych, więc postanowiłem stworzyć temat, który zawiera wszystkie najpotrzebniejsze informacje.
Poniżej znajdziecie wzór do wypełnienia odnośnie postaci skorumpowanych, który powinien zostać wysłany na skrzynkę forumową do mnie i lidera swojej frakcji.
Wyżej możecie przeczytać regulamin nt. takich postaci. Co mnie głównie interesuje w aplikacji? Twoje cele i zamiary, chcę poznać każdy punkt, jaki chcesz osiągnąć.
Musisz pamiętać, że wydanie zgody wiąże się z dużą odpowiedzialnością i każdy aspekt musisz dokładnie przeanalizować. Nie ma opcji, żeby taką zgodę dostała osoba,
która posiada krótki staż gry w organizacjach publicznych.

- No Replies